2020

ENEJ GALA: PRAV ZVITA ZVER, slike in skulpture

Pričetek:
Zaključek:

Mestna galerija Nova Gorica

ENEJ GALA: Prav zvita zver, slike in skulpture

Razstavno sezono 2020/2021 v Mestni galeriji Nova Gorica začenjamo z razstavo domačega umetnika Eneja Gale, ki se uveljavlja že uveljavlja tako v slovenskem kot mednarodnem prostoru. V svojih delih zanimivo in izzivalno združuje slikarstvo, kiparstvo in prostorske instalacije. Tako si je zamislil tudi tokratno postavitev. Zapisal je: »Zamisel o razstavi je nastala po prebiranju Von Kleistove kratke pripovedi O gledališču marionet. Legendarna paradigma, kjer marioneta postane nedosegljivi ideal za človeka, saj postavi celotno perspektivo popolnega giba na glavo, nepričakovano izpostavi ključen pomen človeškega odnosa do očitne zvijače.

Mar se ne v ljudski pesmi Lisička je prav zvita zver vsi raje poistovetimo s prebrisano lisico kakor z zdolgočasenim lovcem pred praznim brlogom? Preobrat, kjer plen in lutka protiintuitivno ukanita svojega opazovalca, nas postavi na napačno stran noža dvakrat. Toda opraviti imamo tudi z dvopomenskostjo prav/prave/pravilnosti zvite/zvitosti, ki apelira na prav tisti zavoj v sami evoluciji, s katerim se je človek oddaljil od zveri. Kot bi obstajala pravilnejša zvitost od same zvitosti, ki jo lahko pooseblja samo človek. Zvijačnost je v tem smislu človekova lastnost, ki jo sam projicira na zver v poizkusu samorefleksije. Tako se moramo strinjati, da obstaja nekakšna nerazložljiva nuja po nenehnem postavljanju pred ogledalo z vprašanjem, kdo je pravzaprav ta zares prav zvita zver?

Objekti na razstavi se gibljejo med kiparstvom, slikarstvom in lutkovnim gledališčem. Strukture, ki so v predstavi predvsem zato, da gostijo akcijo, postanejo same protagonisti preko razgradnje na razstavne eksponate. Slika kot funkcionalen del obsežnejše zgodbe zataji svojo avtonomnost. Nosilnost niti marionet postane vprašljiva kakor tudi kompleksnost gibov, ki se oddalji od posnemanja človeške anatomije. Prostorska instalacija se razdeli na segmente posameznih skulptur, ki kakor zamrznjene scene v poljubnem vrstnem redu spodbujajo opazovalce k aktivnemu režiranju poteka minulih dogodkov.

Kakor lisica, ki se lovcu roga iz daljave, ali lutka, ki osvobojena gravitacije presega plesalca, skulpture ostajajo mahinacije, analogne idealnemu obiskovalcu, ki že s samo prisotnostjo zasleduje svoj nedosegljivi potencial.«

Razstava Prav zvita zver tako združi več segmentov: slikarstvo, ki je v »ozadju«, skulpture, marionete, »lisico, ki je zvita zver«, Von Kleistovo pripoved in čisto igro. Andrej Medved ob tem pravi: »Gre za ne- in proti- intuitivno razrešitev slikarjeve uganke, za dvopomenskost zvitosti, ki jo razreši (vsak) opazovalec … Kot da obstoji (nekakšna) zvitost, pravilnejša od same zvitosti gledalca, ki se vsakič znova postavlja pred ogledalo, da bi preveril zvijačnost v pravljičnosti dramske igre.

Kipi in slike so vpeti, ujeti v lutkovno predstavo, so protagonisti postavitve, njene Dejavnosti – razgradnje na razstavne eksponate. Slika = zatajitev njene avtonomnosti in marionete so »vprašljive«, kot tudi njeno gibanje in akcija, ki se prav vsakič znova oddalji od (nekega) posnemanja človeške anatomije. Posamezni segmenti kipov zmrznejo v poljubnem vrstnem redu. Kakor lisica, ki se roga iz daljave, kot lutka, brez (vsake) gravitacije, v plesu, ki presega (vsakega) plesalca in je v resnici analogen le idealnemu gledalcu.«

O umetniku:

Enej Gala (1990) je študiral slikarstvo na beneški Akademiji lepih umetnosti, kjer je 2015 opravil tudi magistrski študij. Leta 2014 je bil na študijski izmenjavi na akademiji WDKA (Willem de Kooning Academy) v Rotterdamu na Nizozemskem. Na zadnje je samostojno razstavljal v koprski galeriji Loža v sklopu XVII. edicije festivala Maravee sicer pa med samostojnimi razstavami izstopata projekt The Stable v beneški Galeriji A plus A (2015) in Prefabrick v galeriji Fabbrica del Vapore v Milanu (2016). Med zadnjimi skupinskimi razstavami velja izpostaviti Brain-tooling v Pieve di Cadore z Dolomiti Contemporanee, Artissima ArtFair v Torinu, Pogled 8 v Galeriji Božidar Jakac (2016) in 31. mednarodnem grafičnem bienalu Nad tabo/ti / Over You, MGLC v Ljubljani (2015). Je član Društva likovnih umetnikov Severne Primorske in društva Fondazione Malutta, s katerim je na zadnje razstavljal v Giudecca Art District v Benetkah, Monitor Gallery v Rimu in muzeju Santa Maria della Scala v Sieni.

NAVODILA ZA OBISKOVALCE ZA ZMANJŠEVANJE MOŽNOSTI PRENOSA OKUŽBE S COVID-19

  • V Mestno galerijo Nova Gorica lahko vstopajo le zdrave osebe, ki ne kažejo znakov akutne bolezni dihal.

  • Ob vstopu v galerijo si je potrebno razkužiti roke, ter ves čas obiska skrbeti za ustrezno higieno rok in kašlja.

  • Uporaba lastne zaščitne maske v prostorih galerije je OBVEZNA.

  • Med obiskom je potrebno upoštevati predpisano medsebojno razdaljo najmanj 2 m.

  • Listanje publikacij in dotikanje drugih izdelkov ni dovoljeno.

 

 

Kulturni dom Nova Gorica,
Bevkov trg 4, SI-5000 Nova Gorica
T: + 386 5 335 40 10

Kulturni dom Nova Gorica je član
Art kino mreža Slovenije Europa Cinemas KUDUS
 
Občina Ministrstvo za kulturo Radio Koper Radio Robin Hit US embassy