2017

DEŽELA LA LA, r. Damien Chazelle (ZDA, 2016) - zaključeno za šole

Mala dvorana Kulturnega doma Nova Gorica

Dežela la la (ZDA, 2016)

DEŽELA LA LA, r. Damien Chazelle (ZDA, 2016, 128 min.)

režija: Damien Chazelle
scenarij: Damien Chazelle
fotografija: Linus Sandgren
montaža: Tom Cross
glasba: Justin Hurwitz
produkcija: Fred Berger, Jordan Horowitz, Gary Gilbert, Marc Platt
igrajo: Ryan Gosling, Emma Stone, John Legend, Rosemarie DeWitt, J. K. Simmons
festivali, nagrade: Najboljša igralka – Benetke. Nagrada občinstva – Toronto. Nagrada občinstva za najboljši igrani celovečerec – Hamptons. Hollywoodska filmska nagrada za fotografijo in produkcijo. Telluride. London. Busan. Chicago. Viennale. AFI Fest. Sedem nominacij za zlati globus: za film, igralko,  igralca, režijo, scenarij, glasbo in izvirno pesem. Štirinajst nominacij za oskarja: za film, režijo, za glavno žensko in moško vlogo, fotografijo, izvirni scenarij, glasbo, izvirno pesem (2x), mešanje in montažo zvoka, montažo, scenografijo in kostumografijo.
distributer: Blitz Film & Video Distribution

zgodba
Mia si želi postati igralka. Kadar ne poskuša sreče na avdicijah, v kantini streže kavo filmskim zvezdnikom. Sebastian je strasten jazzovski pianist, ki si služi kruh z igranjem v zanikrnih barih. Sorodni duši se srečata v srcu Los Angelesa in po nekaj nerodnih srečanjih iskrica končno preskoči. A medtem ko mlada zaljubljenca plezata po lestvi uspeha, začno njuno romanco ogrožati prav sanje, ki jim tako predano sledita.

komentar
»Želel sem posneti ljubezensko zgodbo in obenem ustvariti muzikal, podoben tistim, ki so me očarali v otroštvu, a posodobljen v nekaj zelo modernega. Zanimalo me je, kako uporabiti barve, prizorišča, kostume in vse te zelo ekspresionistične elemente starodobne režije, da bi povedal zgodbo, umeščeno v današnji čas. /.../ Kako vzeti to čarovnijo staromodnih muzikalov in jo prenesti v zgodbo resničnih ljudi v današnjem času, ko se stvari ne izidejo vedno po načrtih in kjer realnost največkrat ne doseže sanj. Muzikali te sicer vedno osrečijo, a pesem se vedno konča. Tudi v klasičnih muzikalih je vedno nekaj tragičnega pri vrnitvi v realnost vsakdanjega življenja. Prav zato smo filmu poskušali dati čim več realizma. Samo z resničnim ozadjem lahko fantazijski element zares učinkuje. /.../ Dežela la la je film o mestu, v katerem živim, o glasbi, ki sem jo igral v mladosti, o filmih, ob katerih sem odraščal. V tem smislu tudi velik spektakel v tem filmu doživljam zelo intimno. /…/. Tudi pestovanje nerealnih sanj prinese kaj dobrega. Celo kadar se sanje ne uresničijo – to se mi zdi čudovita lastnost Los Angelesa. Poln je ljudi, ki so se tja preselili, da bi uresničili svoje sanje. Mnogim od njih govorijo, da so nori, da živijo v iluziji. Hotel sem posneti film njim v čast in se pokloniti te vrste nestvarnemu stanju zavesti. /.../ Nekaj poetičnega je v ideji mesta, ki so ga zgradili ljudje z nerealnimi sanjami. /.../ Dežela la la se v mnogočem zelo razlikuje od filma Ritem norosti. Toda oba se ukvarjata s temo, ki mi je zelo blizu: kako vzpostaviti ravnotežje med življenjem in umetnostjo, med resničnostjo in sanjami, in še zlasti med svojim odnosom do lastne umetnosti in svojimi odnosi z drugimi ljudmi. V tem filmu sem poskušal zgodbo pripovedovati skozi glasbo, pesem in ples. Mislim, da je žanr muzikala odlična posoda za pripoved o iskanju ravnovesja med sanjami in resničnostjo. /.../ Največji vpliv – ne le na ta film, pač pa na vse, kar sem do zdaj ustvaril ali želel ustvariti – je imel najbrž Jacques Demy. Zame ni bolj formativnega filma od Cherbourških dežnikov (Les parapluies de Cherbourg, 1964). To je moja najgloblja ljubezen. /.../ V filmu Ritem norosti je bilo vse v znamenju odsekane montaže, ki je odsevala tempo in ritem bobnanja. Dežela la la je popolno nasprotje. Ritem norosti je film o pravih kotih, Dežela la la pa je vsa v znamenju krivin. /.../ Želel sem kamero, ki bi bila že sama po sebi melodična, ki se zdi kot plesalec in ki med plesom nikoli ni v napoto, pa vendar postane del koreografije.«
Damien Chazelle

režiser
Damien Chazelle (rojen leta 1985 v mestu Providence, Rhode Island, ZDA) je na Harvardu diplomiral iz režije. Med odraščanjem se je posvetil jazzovskemu bobnanju ter redno igral po newyorških klubih, ulicah in postajah podzemne železnice. Svoj prvi celovečerec Guy and Madeline on a Park Bench (2009) je začel snemati že med študijem. Njegov drugi film Ritem norosti (Whiplash, 2014), zgodba o ambicioznem študentu bobnov, ki se na elitnem glasbenem konservatoriju spopada z brutalnimi učnimi metodami fanatičnega učitelja, je ponesel njegovo ime v svet. Film, ki se ga je oprijel vzdevek »Full Metal Jacket na glasbeni šoli«, je prejel glavno nagrado na festivalu v Sundanceu in tri oskarje, med njimi za najboljšega stranskega igralca, prikazan pa je bil tudi na LIFFu. Film Dežela la la je premiero doživel na festivalu v Benetkah in bil pospremljen s stoječimi ovacijami.

 

 

Kulturni dom Nova Gorica,
Bevkov trg 4, SI-5000 Nova Gorica
T: + 386 5 335 40 10

Kulturni dom Nova Gorica je član
Art kino mreža Slovenije Europa Cinemas KUDUS
 
Občina Ministrstvo za kulturo Radio Koper Radio Robin Hit US embassy