MARJETA CERAR in BOR ZULJAN
Goriški grad (Italija)
.
Marjeta Cerar, glas
Bor Zuljan, lutnja
Time stands still/Ko se čas ustavi - Glasba angleškega »Orfeja« Johna Dowlanda (1563–1626)
Ko prve note Fantazije prebijejo temo in začnejo igrati kontrapunkt s tišino, izgleda kot, da bi se čas ustavil. Poslušalca potegnejo s seboj v poglobljeno stanje, popotovanje med različnimi odtenki melanholije, tako značilne za glasbo Johna Dowlanda, prepletene s sijočim upanjem. Glasba se kot iluzija poslovi z zrcalnim, naraščajočim kromatičnim motivom, obrnjenim že v onostrastvo - Farewell.
John Dowland velja za enega največjih angleških skladateljev solistične vokalne glasbe. Imenovan Angleški Orfej je bil tudi izjemen virtuoz na lutnji, za katero je zapustil veliko občudovanja vredne glasbe, med katerimi so tudi najpomembnejša dela za ta inštrument. Njegova slava pa blesti vse do danes - celo angleški pop pevec Sting je namreč posnel CD z njegovo glasbo.
Intimen in intenziven program, osnovan okrog presenetljivih Dowlandovih kromatičnih fantazij, je sestavil Bor Zuljan. K sodelovanju je povabil mlado sopranistko Marjeto Cerar, s katero sta se spoznala na ženevskem konservatoriju za glasbo in skupaj že večkrat sodelovala, sedaj pa prvič pripravljata tudi skupni program v duu.
2. del koncerta:
Ensemble Dramsam
Alessandra Cossi, glas, tolkala/canto, percussioni
Paolo Argenziano, basovska viola da gamba/viola da gamba basso
Fabio Accurso, renesančna lutnja, renesančna kitara/ liuto rinascimentale, chitarra rinascimentale viola da gamba basso
Gianpaolo Capuzzo, flavte/flauti diritti
Giuseppe Paolo Cecere, glas, baročna violina, cister/canto, violino barocco, cister
Glasba in plesi zbirke Playford
Drudi del koncerta je posvečen zbirki The English Dancing Master, ki jo je v Angliji v sedemnajstem stoletju sestavil in izdal John Playford, založnik, knjigar in član tiskarskega ceha The Stationers' Society. V knjigi so objavljeni notni zapisi in navodila za razne plese, ki se uvrščajo v ljudske podeželske plese (plese v vrsti oziroma »contra dance«). Angleški podeželski ples se pojavi kot samostojna zvrst v šestnajstem stoletju pod kraljico Elizabeto I., in sicer kot »mešanica« kontinentalnih dvornih plesov, ki so jih na Elizabetin dvor prinesli italijanski učitelji plesa, in ljudskih plesov z angleškega podeželja. Balade ljudskega izvora v tej zbirki uporablja John Playford kot glasbeno podlago za svoje koreografije. Podeželski plesi so postali zelo priljubljeni po vsej Angliji in se od tam hitro razširili še na Škotsko, Irsko in preostalo Evropo ter ameriške kolonije.
Prizorišče koncerta: Goriški grad (Italija)
Na »zgornjem kraju«, kakor se je utrjeno naselje navajalo v srednjeveških dokumentih, stoji Goriški grad. Gre za filološko rekonstrukcijo, sezidano med letoma 1934 in 1937, ki posnema izvirni izgled gradu iz šestnajstega stoletja, skoraj v celoti porušenenga v prvi svetovni vojni. Sprehod po notranjosti nam prikaže očarljivo bivališče visokega plemstva: od pritličja s kuhinjo in jedilnico, opremljenima s starinskim pohištvom, in Viteško dvorano z zbirko srednjeveškega orožja se povzpnemo v zgornja nadstropja, in sicer v Dvorano pokrajinskih oblasti, sedež mestne vlade od začetka šestnajstega stoletja, in Dvorano glasbe, v kateri so razstavljene odlične replike srednjeveških inštrumentov, katerega skrbniki so prav glasbeniki skupine Dramsam.
* Koncert je pripravljen v sodelovanju s Festivalom Musica Cortese.
Vstop prost.
Ob 20.00 - brezplačno vodenje po razstavi starih inštrumentov