KO IZGUBIŠ VSE, r. Xavier Legrand (Francija, 2017)
Mala dvorana Kulturnega doma Nova Gorica
Ko izgubiš vse (Jusqu'a la garde, Francija, 2017, barvni, 93 min.)
Zgodba o bitki za skrbništvo, v kateri se suspenz stopnjuje vse do neizbežnega, dih jemajočega finala. Nagrada za najboljšo režijo in najboljši prvenec v Benetkah.
Režija: Xavier Legrand
Scenarij: Xavier Legrand
Fotografija: Nathalie Durand
Igrajo: Denis Ménochet, Léa Drucker, Thomas Gioria, Mathilde Auneveux, Saadia Bentaieb, Mathieu Saikaly
Produkcija: K.G. Productions, France 3 Cinéma, Centre National de la Cinématographie (CNC)
Nagrade, festivali: Najboljša režija, najboljši prvenec – Benetke. Nagrada občinstva za evropski film – San Sebastián. »10 Directors to Watch« po izboru revije Variety – Palm Springs. Posebna omemba žirije – Zürich. Nagrada kritikov – São Paulo. Nagrada občinstva – Glasgow. Toronto. London. Zagreb. Rotterdam. LIFFe.
Distribucija: Demiurg
Zgodba
Trpka, realistično prikazana sodna bitka za skrbništvo nad mladoletnim sinom razkriva ozadje in posledice čustvene zlorabe in nasilja v družini.
Miriam in Antoine sta se nedavno ločila in čaka ju sodna določitev skrbništva nad mladoletnim sinom Julienom. Medtem ko Miriam trdi, da deljeno skrbništvo zaradi moževega nasilnega vedenja ni primerno, se on trudi dokazati, da se mu godi krivica. Ko sodnik določi deljeno skrbništvo, se spori med ločenima zakoncema stopnjujejo, čustveno razpeti Julien pa samo nemočno opazuje razplet dogodkov in upa, da se ne bo zgodilo najhujše …
Izjava avtorja
"Na tisoče ljudi vsak dan živi v takšnih razmerah. Iz teh navidezno običajnih dogodkov film razkriva globoko zakopano nasilje, strašljivo zamolčan strah, neznosno udušeno, tiho grožnjo. Ločitve Bessonsovih nisem želel prikazati kot družinske ali družbene drame, temveč kot politični, vojni film, morda celo grozljivko."
Xavier Legrand
"Na to temo sem hotel opozoriti javnost, pri tem pa izkoristiti moč filmov, ki so me že od nekdaj navduševali: tistih, ki so jih snemali Hitchcock, Haneke in Chabrol; filmov, ki gledalca vabijo k sodelovanju, s tem ko se igrajo z njegovo inteligenco in živci. /…/ Pri pisanju scenarija so me vodili trije filmi: Kramer proti Kramerju (Kramer vs. Kramer), Noč lovca (The Night of the Hunter) in Izžarevanje (The Shining). /…/ Kramer proti Kramerju z neverjetno pronicljivostjo opisuje bolečino ločitve. Noč lovca ponazarja, kako neusmiljen je lahko človek do otroka, ko hoče doseči svoj cilj. Izžarevanje je navdihnilo zadnji del filma, v smislu norosti, izolacije, strahu. /…/ Moj cilj je bil razkriti globoko zakopano nasilje in nemi strah. Nisem hotel posneti družinske ali socialne drame, pač pa politični film, vojni film, morda celo grozljivko."
Xavier Legrand