FILMSKI PORTRETI GLASBENIH ZVEZD
Glasba je časovna umetnost 3: LP film Laibach (Slovenija, 2018, čb/barvni, 52 min.)
Režija: Igor Zupe
Scenarij: Igor Bašin, Igor Zupe
Fotografija: Nejc Saje
Montaža: Lukas Miheljak
Glasba: Laibach
Nastopajo: Marjan Benčina, Fritz Catlin, Mladen Dolar, Milan Fras, Aldo Ivančič, Lado Jakša, Dejan Knez, Andrej Lupinc, Ivan Jani Novak, Roman Uranjek, Igor Vidmar, Dragan Živadinov, Daniel Miller, Ditterich von Euler-Donnersperg
Produkcija: Nord Cross Production
Distribucija: Nord Cross Production
Zgodba
LP film Laibach prikazuje prelomne trenutke prve petletke inženirjev človeških duš ter predstavi ustanovne člane skupine, tudi tragično preminulega frontmana Tomaža Hostnika (1961–1982). Dokumentarec razgrinja strategije in taktike delovanja Laibacha in Laibach Kunsta v prvi polovici osemdesetih let, njuno vizionarstvo, duhovitost, preboj železne zavese in okupacijo Evrope. Pričevanja članov, njihovih sodelavcev in sodobnikov v kombinaciji z arhivskimi posnetki in drugimi relikvijami sežejo čez monumentalno mitskost skupine k intimnejšim, še neslišanim zgodbam. Rdeča nit filma pa je ves čas plošča s temeljnimi komadi Laibachovega opusa: Cari Amici, Sila, Sredi bojev, Država, Dekret, Mi kujemo bodočnost, Brat moj in Panorama.
Komentar
»Laibach tako naenkrat niso več poglavje o gibanju brezosebne entitete skozi zgodovino, ampak skupnost ustvarjalcev, ki v javnosti deluje kot eno. Dokumentarec pa vsaj nekoliko dekonstruira to enost. Z obraza brez osebnosti skupine nekoliko odmakne masko in gledalcu omogoči, da uzre skupino v manj Laibachovski drži. Zdaj pa že slutite, da je v teh trenutkih dokumentarec najbolj zanimiv. Skratka, ni najbolj zanimiv, ko tekmuje z oddajo Še pomnite, tovariši, ampak ko v identiteti skupine, ki je maksimalno skrbela za svojo identiteto, vzniknejo razpokice potujitve človeške in predčloveške reakcije. /…/ Pod črto: Zupe, najverjetneje velik občudovalec skupine, zmaga takrat, ko se ustavi in ko ni več velik občudovalec skupine. Njegov film Glasba je časovna umetnost 3 tako všečno obuja spomine ter mladim gledalcem ponuja učno uro iz zgodovine glasbe in sociologije umetnosti. Še več! Ponuja tudi nekaj drobcev za ljubiteljske psihoanalitike.«
Marko Golja, Gremo v kino – RA SLO