MILOST, r. Arnaud Desplechin (Francija, 2019)
Mala dvorana Kulturnega doma Nova Gorica
Milost (Roubaix, une lumière, Francija, 2019, barvni, 119 min)
Po resničnem zločinu posneti film noir, v katerem režiser Arnaud Desplechin (Božična zgodba, Jimmy P.) in njegov glavni junak, policijski načelnik Daoud, iščeta svetlobo v človeku.
Režija: Arnaud Desplechin
Scenarij: Arnaud Desplechin, Léa Mysius (po televizijskem dokumentarcu Roubaix, commissariat central Mosca Boucaulta)
Fotografija: Irina Lubtchansky
Glasba: Grégoire Hetzel
Montaža: Laurence Briaud
Igrajo: Roschdy Zem (komisar Yacoub Daoud), Léa Seydoux (Claude), Sara Forestier (Marie Carpentier), Antoine Reinartz (namestnik Louis Coterelle), Sébastien Delbaere (Descamps), Elléonore Lemattre (sestra), Roxane Dubart (mama)
Produkcija: Why Not Production, Arte France Cinéma (Francija)
Festivali, nagrade: francoske filmske nagrade césar 2020: najboljši igralec; Cannes 2020; Faro 2020; nominiran za nagrade lumière 2020 v kategorijah film, režija, glavni igralec, fotografija; nominiran za nagrade Louis Delluc 2019 v kategoriji film
Distribucija: FIVIA – Vojnik
Zanimivosti
Če smo bili v preteklosti v okviru filmske produkcije oziroma, natančneje, nastajanja scenaristične predloge za filmsko delo vajeni, da je bila ta v primeru, ko ni nastala po izvirni zamisli, skoraj brez izjeme priredba nekega literarnega dela, se je pričelo z nastopom »novega filma« oziroma novovalovskih gibanj v šestdesetih in sedemdesetih letih to temeljito spreminjati. Vir za scenaristično predlogo je nenadoma lahko bil tudi nekaj tako banalnega, kot je na primer novička iz časopisne črne kronike, da stripov, gledaliških del, videoigric in ostalega niti ne omenjamo. Seveda je vir navdiha lahko predstavljalo tudi neko filmsko delo, a tovrstne predelave so spadale predvsem v kategorijo t. i. remakov. Nadvse redko pa smo bili priča predelavam, ki so si za izhodišče vzele celovečerni dokumentarni film. A priznanega francoskega cineasta Arnauda Desplechina to ni prav nič motilo. Dokumentarec Roubaix, Commissariat central, ki ga je Mosco Boucault snemal kar polnih šest let in v njem razkril resnične – in ne spektakelsko »oplemenitene«, kakor to počno ameriške televizijske serije – policijske postopke in resnične ljudi, ki so zagrešili tudi najsrhljivejše zločine, ga je tako navdušil, da se je odločil njegovo zgodbo in konfliktni pripovedni lok o razmerjih med dvema družbenima skupinama s skoraj diametralno nasprotnih polov preleviti še v igrano obliko.
Zgodba
Božična noč v Roubaixu. Policijski načelnik Daoud križari po mestu, v katerem je odraščal. Goreči avtomobili, nasilni obračuni … Njegova ekipa, ki se ji je nedavno pridružil sveže diplomirani Louis Coterelle, raziskuje primer umorjene starke. Zaslišani sta njeni sosedi, mladi ljubimki Claude in Marie. Dekleti sta revni, zasvojeni …