MLADI AHMED, r. Jean-Pierre in Luc Dardenne (Belgija, Francija, 2019)
Mala dvorana Kulturnega doma Nova Gorica
Mladi Ahmed (Le jeune Ahmed, Belgija, Francija, 2019, barvni, 85 min.)
Zgodba o trinajstletnem Ahmedu, razpetem med ideje o čistosti, ki mu jih vceplja lokalni imam, ter skušnjave življenja. Ali lahko ljubezen premaga fantov pravičniški srd?
Režija: Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne
Scenarij: Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne
Fotografija: Benoît Dervaux
Montaža: Marie-Hélène Dozo, Tristan Meunier
Igrajo: Idir Ben Addi (Ahmed), Olivier Bonnaud (socialni delavec), Myriem Akheddiou (Inès), Victoria Bluck (Louise), Claire Bodson (mati), Othmane Moumen (Imam Youssouf), Amine Hamidou (Rachid), Yassine Tarsimi (Abdel), Cyra Lassman (Yasmine), Karim Chihab (svetovalec), Nadège Ouedraogo (vzgojiteljica), Frank Onana (Fouad)
Produkcija: Les Films du Fleuve (Belgija), Archipel 35, France 2 Cinéma, Proximus (Francija), Radio Télévision Belge Francophone (Belgija)
Festivali, nagrade: Cannes 2019: zlata palma za najboljšega režiserja; Valladolid 2019: nagrada za najboljši scenarij, nagrada zelena konica za najboljšo montažo; belgijske filmske nagrade Magritte 2020: za najboljšo stransko igralko, za najboljšega mladega igralca
Distribucija: FIVIA – Vojnik
Zanimivosti
Brata Dardenne sta s svojimi deli, med katerimi najdemo več kot petnajst celovečernih (predvsem igranih, a tudi dokumentarnih) filmov in vrsto kratkih filmov, ustvarila enega najbolj osupljivo konsistentnih opusov v zgodovini evropskega avtorskega filma. Odkar sta prvič v roke prijela video kamero in preko niza kratkih dokumentarnih del pričela beležiti vsakdan belgijskega delavskega razreda, se je izoblikoval njun značilni pristop, ki ga pravzaprav skozi celotni opus nista menjala. In zdi se, da je prav Mladi Ahmed, to posebno delo, morda z vidika njunega sloga celo najbolj dodelan film, pravšnji trenutek za razumevanje tega. Namreč, v času, ko po zahodnem svetu razsaja sovraštvo do vsega, kar je povezano z islamom, sta posnela film o islamski radikalizaciji fantiča. In pri tem sta ne le ohranila svojo strogo observacijsko držo, način snemanja, ki zgolj prikazuje in na noben način, še s kadriranjem ne, ne sodi, pač pa sta to držo še za spoznanje zaostrila. Zato v tem delu ne pričakujte humanistične razlage verskega ekstremizma, prav tako ne moralistične obsodbe – le neprizadeto opazovanje, ki razkriva mehanizme in razkriva vpletene.
Zgodba
Trinajstletni Ahmed je v današnji Belgiji ujet med ideale svoje religije in skušnjave najstniškega življenja. Ali lahko ljubezen do življenja premaga njegov impulz po nasilju? Ahmed živi kot običajen najstnik v belgijskem mestu, vendar pa razvija nevarno povezavo z lokalnim imamom, ki fantu vceplja v glavo bojevite ideje. Najstnik tako v šoli zavrača rokovanje s svojo učiteljico samo zaradi tega, ker je ženska, doma pa v arabščini zmerja svojo belsko mamo, ker pije alkohol. Islamski učitelj medtem slavi mučenike, ki so prelili kri in žrtvovali življenje za sveti džihad, kar se Ahmeda še posebej dotakne, saj je tako življenje izgubil tudi njegov bratranec. Usoda trinajstletnika je zdaj odvisna od tega, na katero stran se bo postavilo njegovo srce – radikalnega islama ali vrednot zahodnega sveta?