IZBRISATI ZGODOVINO, r. Benoît Delépine, Gustave Kervern (Francija/Belgija, 2020)
Mala dvorana Kulturnega doma Nova Gorica
Izbrisati zgodovino (Effacer l'historique, Francija/Belgija, 2020, barvni, 110 min.)
Huronsko smešna, nadvse aktualna in odločno analogna satira o digitalni dobi v režiji francoskih mojstrov absurda Benoîta Delépina in Gustava Kerverna (Mammuth).
Režija: Benoît Delépine, Gustave Kervern
Scenarij: Benoît Delépine, Gustave Kervern
Fotografija: Hugues Poulain
Montaža: Stéphane Elmadjian
Igrajo: Blanche Gardin (Marie), Denis Podalydès (Bertrand), Corinne Masiero (Christine), Avant Strangel (varnostnik)
Produkcija: Les Films du Worso, No Money Production, France 3 Cinéma (Francija), Scope Production, Pictanovo (Belgija)
Festivali, nagrade: Berlin 2020: srebrni medved – posebna nagrada žirije za najboljšo režijo; Lizbona 2020: posebna nagrada žirije za umetniški prispevek; Luksemburg 2020; Sevillle 2020
Distribucija: FIVIA – Vojnik
Zanimivosti
Zmožnost prilagajanja spremembam naj bi bila tista človekova lastnost, ki ga je v zemeljskem ekosistemu dvignila nad ostale vrste živih bitij. Danes se vse pogosteje sprašujemo, ali kot ljudje še vedno premoremo to sposobnost. Ne le, da smo se tako navadili na ugodnosti, ki nam jih prinaša izkoriščanje okolju najbolj škodljivih naravnih virov, in da smo na smrt vzljubili samo bistvo potrošniške družbe, saj po uporabi ali ob naveličanju kupljeno stvar preprosto zavržemo in evforično odhitimo kupit novo, sploh si ne predstavljamo več drugačnega življenja. Pa čeprav je zaradi naše nezmožnosti spremeniti se ogrožen kar sam planet, na katerem živimo. Še več, v življenju se vse težje prilagajamo tudi spremembam in si vse bolj trmasto želimo, da bi vse ostalo, tako kot smo navajeni. Zavračanje sprememb je zaslediti povsod. Nekateri filmarji še danes zavračajo digitalno tehnologijo in kot zmedeno osamljeni dinozavri (»Le kje so vsi ostali?«) lomastijo s težko opremo in kilometri filmskega traku po že skoraj povsem digitalizirani pokrajini filma. Da težav določenih generacij z oblačnim, pretočnim in čivkajočim svetom mladih niti ne omenjamo. A ne nas narobe razumeti: vsak, prav vsak ima pravico, da vztraja pri tistem, kar zna najbolje uporabiti. Toda prav tako ima dolžnost, da sledi spremembam in spoznava novosti, ki oblikujejo svet, v katerem živimo.
Zgodba
V zaspanem francoskem predmestju se trije sosedje spopadajo s sodobno tehnologijo in družabnimi omrežji. Brezposelna ločenka Marie se boji, da bo izgubila sinovo spoštovanje, če bo njen posnetek seksa pristal na spletu. Do vratu zadolženi Bertrand je na smrt zaljubljen v telefonsko prodajalko, ki ga vztrajno kliče iz klicnega centra na Mavriciju. Christine, nekdanja zasvojenka s televizijskimi serijami, se kot voznica Uberja zaman trudi izboljšati svoje uporabniške ocene … Trije prijatelji združijo moči v donkihotskem boju proti spletnim velikanom.