MEDVED BAMSI IN ČAROVNIČINA HČI, r. Christian Ryltenius (Švedska, 2016, sinh.) 4+
Mala dvorana Kulturnega doma Nova Gorica
Medved Bamsi in čarovničina hči
(Bamse och häxans dotter, Švedska, 2016, sinh., 65 min.) 4+
Režija: Christian Ryltenius
Scenarij: Ida Kjellin, Sofie Forsman
Izvirni liki: Rune Andréasson
Vizualna podoba: Thomas Holm, Vincent Liu
Animacija: Wolfram Späth, Bunis Yang
Montaža: Resa Chen, Yi San Huang
Glasba: Henrik Lörstad
Zvok: Jonas Jansson
Producent: Jon Nohrstedt
Festivali, nagrade: nominacija za nagrado občinstva 2017, BAFICI Buenos Aires
Distribucija: FIVIA – Vojnik
Zgodba
Mala lisička Lonja je naveličana izobčenega življenja globoko v gozdu, kjer prebiva z mamo, čarovnico Nežo. Zato se izmuzne v Bamsijevo vas in se pridruži otrokom na čisto običajen šolski dan. Čeprav se trudi, da bi bila kot vsi ostali, se ne zna igrati, v stiski pa se zateče k čarovniji in otroci jo izločijo. Ko se vrne domov, ji jezna mama Neža postreže z zgodovinsko lekcijo o preganjanju čarovnic, ki je pripeljala do tega, da se morata skrivati pred vsemi. Medtem voluhar Krez najde zlato na dnu Bobrovega jeza. Da bi ga nabral, hoče jez porušiti, Bamsi pa je odločen, da mu prekriža načrte. Krez ni močan, je pa zvit, zato izkoristi čarovnici Nežo in Lonjo, da začarata Bamsija in druge odrasle …
Zanimivost
Bamsi in njegovi prijatelji so ugledali luč sveta 11. septembra 1962. Idejo za njihov dom je Rune Andréasson dobil med počitnicami na Siciliji, ko je z graščine nad Taormino zjutraj opazoval sončne žarke, kako plezajo z enega griča na drugega.
Komentar
»Medved Bamsi in čarovničina hči ob pravem času prinaša pomembno sporočilo o predsodkih, ki se rojevajo iz odtujenosti in strahu. [...] V primerjavi s prejšnjim filmom ima jasnejšo otroško perspektivo, ne le zato, ker se zgodba večinoma odvija brez prisotnosti odraslih, ampak tudi zaradi sporočila samega. Scenaristki Ida Kjellins in Sofie Forsmans sta se lotili aktualnih težav, kot so odtujenost in predsodki; zakaj se nekateri obnašajo, kot pač se, pa je razloženo na tipično 'bamsijevski' način.«
Elin Dahlman, Metro