Čezmejno ob kulturnem prazniku - spletna premiera glasbenega dogodka
Velika dvorana Kulturnega doma Nova Gorica
Kulturni dom Nova Gorica, Kosovelov dom Sežana in Kulturni dom Gorica
vabijo na spletno premiero glasbenega dogodka:
Čezmejno ob kulturnem prazniku
z mednarodno zasedbo opernih pevcev
Jure Počkaj - bariton (Slovenija)
Alessandro Svab - bas (Italija)
Lilia Kolosova - mezzosopran (Rusija)
in
Jon An Herlič (trobenta)
Mojca Lavrenčič (klavir in dirigiranje)
V sredo, 10. februarja 2021, ob 18. uri,
na profilu družabnega omrežja Facebook in profilu YouTube kanala
Kulturnega doma Nova Gorica, Kosovelovega doma Sežana in Kulturnega doma Gorica (I).
Tančica prepovedi in omejitev, ki nam jih že vse od lanskega marca narekuje epidemiološka situacija, bo prekrila in s tem zaznamovala tudi letošnje obeleževanje kulturnega praznika. V želji in lakoti po kulturnih vsebinah, ki se jih žal lahko udeležujemo le prek spleta, smo v treh kulturnih ustanovah pripravili čezmejno spletno premiero glasbenega dogodka naslovljeno Čezmejno ob kulturnem prazniku z mednarodno zasedbo opernih pevcev. Pod taktirko dirigentke in pianistke Mojce Lavrenčič ter trobentač Jona Ana Herliča bodo nastopili slovenski baritonist Jure Počkaj, italijanski basist Alessandro Svab in ruska mezzosopranistka Lilia Kolosova. Glasbeni dogodek je bil v mesecu slovenskega praznika kulture 2021 posnet v Kulturnem domu Gorica (I), pod katerega se podpisuje produkcijska hiša Žerjavisti.
V Kulturnem domu Nova Gorica, Kosovelovem domu Sežana in Kulturnem domu Gorica smo za letošnje obeleževanje kulturnega praznika pripravili čezmejno glasbeno potovanje z mednarodno zasedbo opernih pevcev, s katerim vas bomo popeljali skozi poezijo Franceta Prešerna. Glasbena pripoved se bo ustavila tudi v Gorici, z zgodovinskim postankom Lorenza da Ponteja, Mozartovega tesnega sodelavca in libretista pri največjih opernih mojstrovinah. Ob 170-letnici edinega slovenskega opernega dela, napisanega med Marčno revolucijo, vam bomo s čudovitim petjem pričarali tudi melodije iz Prešernovega časa, pod katere se je podpisal Miroslav Vilhar. Zaključili bomo z Mornarjem, ki ga je uglasbil Vilharjev sin Fran.
Jure Počkaj velja za enega izmed najprepoznavnejših slovenskih opernih solistov. V velikih baritonskih vlogah in samostojnih koncertih se njegov glas in kariera odpirata v evropski operni prostor, kjer v sezoni 2020/2021 nastopa v sosednji Italiji, Hrvaški, Avstriji, Nemčiji in Franciji. Leta 2008 je prejel Prešernovo nagrado ljubljanske Akademije za glasbo za diplomski koncert v Slovenski filharmoniji pod mentorstvom prof. Alenke Dernač - Bunta in prvo nagrado na mednarodnem tekmovanju solo pevcev Brune Špiler v Črni gori. Že na začetku svoje pevske poti se je izkazal na državni ravni, ko je prejel bronasto, leta 2010 pa zlato plaketo na tekmovanju mladih pevcev Slovenije. Magistrski študij petja je uspešno zaključil leta 2014 na ameriški univerzi UCLA pod vodstvom maestra Vladimirja Černova. Leta 2020 je bil finalist tekmovanja The Metropolitan Opera v New Yorku. Operno kariero je začel v SNG Maribor v Verdijevi operi La Traviata, zatem v Puccinijevi operi Turandot in Massenetovi operi Werther. Na odprtju EPK Maribor je nastopil v operi Črne maske.
Alessandro Svab je operni pevec iz Trsta. S svojim prijetnim basom je opozoril nase že kot najstnik, saj so ga že osemnajstletnega sprejeli v zbor operne hiše Giuseppeja Verdija v Trstu. Svoj prvi solistični nastop je imel leta 1985. V naslednjih letih je obiskoval tečaje solopetja s poudarkom na Mozartovih vokalnostih v Glasbeni šoli v kraju Fiesole pri Firencah in se izpopolnjeval v šoli Accademia Chigiana v Sieni. Leta 1993 je zmagal na 25. mednarodnem natečaju 'Toti Dal Monte'; istega leta se je predstavil v milanski Scali v operi Vestalka. V svoji bogati pevski karieri je nastopil v več kot sto vlogah na odrih mnogih opernih hiš v Italiji, Veliki Britaniji, na Irskem, v ZDA, na Japonskem, v Španiji, Nemčiji, Braziliji, itd. Poleg petja se v zadnjih 25. letih posveča uvajanju mladih v solopetje s prirejanjem tečajev v Italiji, Sloveniji in na Hrvaškem. Kot docent sodeluje z glasbenimi konservatoriji in akademijami na Kitajskem in v Rusiji. Italijanska država ga je pred leti odlikovala z naslovom Viteza dela. Ponaša se tudi z naslovom Ambasadorja za mir in za otroke, ki mu ga je podelil Klub Unesco iz Vidma.
Lilia Kolosova je l. 2007 diplomirala na državnem inštitutu 'Regionalna umetniška šola v Pskovu', poimenovana po N. A. Rimskemu-Korsakovu, kjer je študirala kitaro pri profesorju Studinovu. Leta 2013 je kot mezzospranistka diplomirala na Konservatoriju A. K. Glazunova v Petrozavodsku. Leta 2011 je bila izbrana za vlogo sestre v prvi izvedbi opere 'La fanciulla d'Oro' avtorice Viktorije Sergheenko. Istega leta je bila povabljena v Narodno gledališče republike Karelije, kjer je debitirala v vlogi Suzukija v Puccinijevi Madam Batterfly z režiserjema Urijem Aleksandrovim in Serghejem Inkovom. V letih 2013–2015 se je šolala na akademiji Lirica Santa Croce v Trstu, kjer je debitirala v vlogah Cenerentole (La Cenerentola, Rossini), Maddalene (Rigoletto, Verdi) in Cherubine (Figarova svatba, Mozart). Leta 2014 se je udeležila mojstrskega tečaja petja pri Konstantinu Plujnikovu, ustanovitelju Akademije mladih pevcev Marijinskega gledališča in direktor Akademije za umetnost v Sankt Peterburgu. Leta 2015 je bila sprejeta na Videmski konservatorij Jacopa Tomadinija. Od leta 2016 do danes se je spoprijela z različnimi opernimi vlogami v številnih italijanskih gledališčih, pela na različnih festivalih in sodelovala z orkestrom Mitteleuropa. Je prejemnica mnogih nagrad na različnih glasbenih tekmovanjih.
Mojca Lavrenčič, mlada, perspektivna dirigentka, pianistka in čembalistka, je prejemnica diplome Summa cum laude, študentske Prešernove nagrade, zlatega priznanja in lavreata na mednarodnem tekmovanju komplementarnega klavirja v Nišu ter srebrno priznanje za čembalo na mednarodnem tekmovanju Svirel. Študij je zaključila pod mentorstvom profesorjev Marka Letonje in Simona Dvoršaka na ljubljanski glasbeni akademiji. Poleg koncertov s profesionalnimi slovenskimi orkestri (Slovenska filharmonija, Simfoniki RTV Slovenija, Pihalni orkester Slovenske vojske) ter ljubiteljskimi orkestri (GD Tamburjaši, Grex Symphoniacorum, Glasbena kapela), pomembno mesto v Mojčinem poustvarjanju zavzema opera. Od leta 2015 redno sodeluje s SNG Opera in balet Ljubljana ter Slovenskim komornim glasbenim gledališčem kot dirigentka, asistentka in korepetitorka. Kot pedagoginja je s svojimi učenkami tamburic osvojila tri zlate, dve srebrni in dve posebni priznanji na tekmovanju Temsig 2020.
Jon An Herlič je svojo glasbeno pot začel pri petih letih ob vpisu v glasbeno pripravnico na Glasbeni šoli v Postojni. Najprej si je želel igrati harmoniko, a si je premislil in se odločil za trobento. Na Regijskem tekmovanju mladih glasbenikov Primorske 2014 je dosegel zlato priznanje ter kasneje bronasto plaketo na državnem tekmovanju Temsig. Leta 2017 je uspešno opravil sprejemni preizkus na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani. Istega leta je na regijskem tekmovanju prejel zlato priznanje ter na državnem tekmovanju Temsig osvojil srebrno plaketo. Prav tako je na Temsigu osvojil srebrno plaketo leta 2020. Nekaj dosežkov iz tekmovanj pa ima tudi na mednarodni ravni: dve zlati priznanji iz Mednarodnega tekmovanja Davorina Jenka, Beograd 2016 in 2017 ter iz Mednarodnega tekmovanja Woodwind & Brass, Varaždin, kjer je leta 2017 osvojil zlato in leta 2019 srebrno priznanje.