20 let saksofona v mestu
Mednarodno srečanje saksofonistov že dve desetletji pomembno sooblikuje kulturno podobo Nove Gorice in prinaša v mesto utrip festivalskega življenja. Vse se je začelo leta 1996, ko se je glasbenemu pedagogu, pihalcu in dolgoletnemu vodji goriških pihalnih orkestrov, Stojanu Ristovskemu, porodila prodorna ideja, da bi v Novi Gorici pripravili srečanje saksofonistov. Tu bi na delavnicah mladi glasbeniki pridobivali dodatna znanja in nove izkušnje, spoznavali raznovrstno literaturo za to vse bolj popularno glasbilo, posebnosti njegovega zvoka, igrali v komornih skupinah in oblikovali orkester saksofonov. Tako so se rodili prvi Dnevi saksofona v Novi Gorici, ki jih je pripravil Kulturni dom Nova Gorica pod vodstvom takratne direktorice Alenke Saksida v sodelovanju z glasbenima šolama Nova Gorica in Velenje. Umetniško vodenje srečanja je bilo zaupano mednarodno uveljavljenemu saksofonistu in pedagogu Otu Vrhovniku. Leta 2000 so srečanje začeli strokovno usmerjati italijanski saksofonisti in pedagogi iz kvarteta saksofonov Accademia, ki so poletnemu glasbenemu izobraževanju dajali ritem vse do leta 2004, ko je to vlogo prevzel priznani saksofonist in profesor na ljubljanski Akademiji za glasbo, Matjaž Drevenšek, in jo uspešno opravlja še danes.
Ko smo se ob pripravah na dvajsetletnico tega enkratnega in odmevnega dogodka ozrli nazaj in pobrskali po arhivu, smo z navdušenjem ugotavljali, kako se je srečanje iz leta v leto vedno bolj razvijalo in nadgrajevalo, koliko mladih iz praktično celega sveta se je udeleževalo poletnih šol, tekmovalo v okviru mednarodnih tekmovanj in sodelovalo na festivalih. Mnogi med njimi so postali mednarodno uveljavljeni saksofonisti. Bogat je tudi seznam eminentnih domačih in tujih glasbenikov, mentorjev, ki so v vseh teh letih v Novi Gorici strokovno usmerjali mlade vedoželjne saksofoniste, sodelovali v tekmovalnih žirijah in navduševali občinstvo na številnih koncertih. Skratka, Nova Gorica je z Mednarodnim srečanjem saksofonistov postala prepoznavna v slovenskem in širšem mednarodnem prostoru in se na svetovni zemljevid vpisala kot mesto saksofona. Sedaj je potrebno samo ambiciozno zreti naprej ter vse te izjemne dosežke bogatiti z novimi, svežimi vsebinami.