Mednarodni znanstveni zbornik o Bredi Šček
Izredne razmere vezane na letošnji virus Covid-19, ko smo v naših praznih in tihih prostorih ugibali, kako in kam s staro in novo sezono, smo izkoristili v javno dobro. S ponosom tako danes sporočamo, da je luč sveta ugledal naš mednarodni znanstveni zbornik "BREDA ŠČEK - glasbena migrantka". Javno predstavitev bomo izpeljali jeseni, danes pa smo srečni na pošto odnesli izvode za avtorje prispevkov in recenzente.
Primorska glasbenica in učiteljica Breda Šček, ki je bila tesno povezana tudi z našim goriškim prostorom, velja za pomembno ustvarjalko, a doslej še ni bila deležna poglobljenih strokovnih raziskav in razprav. Zato se je Kulturni dom Nova Gorica z veseljem odzval na pobudo slovenista in zgodovinarja Igorja Grdine ter muzikologa Franca Križnarja in organiziral mednarodni simpozij o življenju in delu te »glasbene migrantke«, ki je živela in delovala v burnih časih in prostorih fašizma, nacizma in komunizma. Ideja za pripravo simpozija je vzniknila leta 2018, ob 125-letnici rojstva in 50-letnici smrti Brede Šček, do njegove realizacije pa je prišlo lanskega junija (2019). Obletnice so, tako direktorica Pavla Jarc, velikokrat priložnost za vrednotenje dosežkov posameznikov, ki so s svojim delom pustili pomembno sled.
Fotografije iz simpozija: Mateja Sulič
Ob simpoziju smo v okviru glasbenega cikla Glasba z vrtov svetega Frančiška v dvorani Frančiškanskega samostana na Kostanjevici pripravili tudi koncert, na katerem smo prisluhnili njenim komornim delom za klavir solo, za klavir in glas ter skladbam za mladinski zbor. To je le delček iz skladateljičinega obsežnega glasbenega opusa, ki je premalo poznan, še manj pa izvajan. Koncert, ki so ga oblikovali sopranistka Alessandra Schettino, pianistike Elisabetta Cavaleri, Sara Lupi in Eva Dolinšek ter Dekliška vokalna skupina Emil Komel pod taktirko Damijane Čevdek Jug, je nastal v sodelovanju s Slovenskim centrom za glasbeno vzgojo Emil Komel iz Gorice, kjer je Breda Šček tudi začela svoje glasbeno izobraževanje.
Danes pa je pred nami še znanstvena monografija, ki z različnih vidikov osvetljuje življenjsko in profesionalno pot te vsestranske ustvarjalke. Pri njenem vsebinskem nastanku so s posameznimi poglavji sodelovali priznani slovenski, hrvaški in italijanski profesorji, muzikologi, zgodovinarji in glasbeni strokovnjaki. Sodelujočim se na tem mestu iskreno zahvaljujemo za sodelovanje in tehtne prispevke. Najzahtevnejše in najodgovornejše delo pa sta kot vodja simpozija in sourednika monografije opravila Franc Križnar in Igor Grdina, za kar se jima iskreno zahvaljujemo.
Pričujoča znanstvena publikacija pa ima za nas še dodaten pomen, saj je izšla ob 40-letnici Kulturnega doma Nova Gorica, ki je v vseh teh letih delovanja postal nepogrešljiv dejavnik pri oblikovanju, uveljavljanju in utrjevanju kulturne identitete ne le na Goriškem, temveč tudi v širšem prostoru.